onsdag 13 juni 2012

Motivation

Nu har det återigen varit ett sånt där lite oplanerat avbrott i skrivandet. Fokuset har legat på lite andra håll de senaste. Nu är jag tillbaka i vardagen och strävar efter att få en bra och hållbar rutin i min träning. Det är lättare sagt än gjort. Förkylningarna och alla de andra åkommorna som titt som tätt drabbar bår familj har en fantastisk tendens att bara gå runt,runt,runt och träningstillfällena blir färre och färre. Det hade ju varit skönt om jag enbart kunde skylla på sjukdom, så är det ju inte tyvärr. Det är lite mitt eget fel oxå, mitt eget fel att vikten nu,trots stenhård lchf (med undantag för lite vin) har stått still. Nu får det vara slut på det! Nu är det en sommar kvar, en sommar sen är jag tillbaka i mina vardagsrutiner med heltidsjobb och väldigt massa mindre tid. Därför har jag målsatt för mig själv att när denna sommaren är slut ( för mig tar den slut väldigt precist 3 september) då ska de sista 2 kg från graviditeten + 6 till vara BORTA! Min man är tydligt informerad om att semestern kommer att till stor del nyttjas för att träna. Nu ska jag bara se till att hålla mig disciplinerad och motiverad. Vad gäller lchf så tänkte jag fortsatt (med undantag för ytterligare lite mer vin) vara stenhård. Kanske tillochmed lite hårdare än vad jag varit nu. Med det menar jag att dra mer på portionerna och minska lite till på fettet, men ändå hålla balansen så jag inte får småhungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar