lördag 19 juli 2014

5 steg framåt

Tänk att man går (oftast ska jag tillägga) hela livet och längtar efter nått, nått annat än det som man är i just nu. Det kan vara till sommaren, hösten, kvällen, helgen och såklart semestern. Även om jag är en stor motståndare till att inte leva för stunden så är jag oerhört dålig på att praktisera just detta. Jag tänker alltid 5 steg framåt och är värdelös på att inte låta livet svischa förbi medan jag längtar efter alla de där ovannämnda tingen. Men det är en fin målsättning att ha.
Nu har jag igen längtat efter semestern sen jag hörde landningshjulet under planet dunsa mot marken i början av juni och en vecka i underbara kroatien var tillända.
Så gissa om jag var lycklig när gårdagens arbetsdag var slut och det luktade ledighet så att det stack i näsan? Det var jag.
Imorgon packas något så oväntat som en husvagn. Oväntat för att det är något av de få saker vi inte tidigare packat, och vi har packat och släpat en hel del vill jag lova.
Det här ska bli intressant, mycket intressant och väldigt roligt. Nu ska det backas, rattas, bökas, stökas och njutas i goda vänners sällskap.
Tyvärr hann inte våra specialbeställda träningsoveraller med efternamnet tryckt på ryggen levereras innan startskottet för The Henrikssons Caravan Tour 2014 så vi får i alla fall se till att plocka upp några par crocs på vägen så vi kommer i stämning snabbast möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar