torsdag 11 oktober 2012

Tillfälligt avbrott...

Tillfälligt avbrott...... Det skulle man minst sagt kunna kalla denna tid av tystnad här på bloggen. Som jag tidigare nämnt så kommer perioder när vardagen inte tillåter att ta sig tid att sätta sig ner och skriva.
Nu har jag tänkt på RIKTIGT att jag ska skärpa mig och verkligen få ur mig allt de där som den här bloggen var tänkt till. Så, nu får det vara bra med bortförklaringar och dåligt samvete.

Så, vad har hänt sen sist? Sommaren har kommit och gått, flygrädslan har bara gått och med den fobin övervunnen letade vi oss till cypern i slutet av sommaren.
43 grader varmt, solskyddsfaktor i lass, saltvattens allergiskt barn, svindyr läkarräkning och en massa andra härliga upplevelser senare så var vi tillbaka i vardgagen igen.
Nu skulle den däremot modifieras lite iform av att mannen i huset skulle ta över marktjänsterna hemma medans jag gick på en ny på jobbet. Sagt och gjort, det blev som jag befarade, mannen gömde sig bakom "min ändå uppgíft är att hålla barnen vid liv" och "jag lägger all min fokus på barnen". Underförstått, mannen hade inte tänkt att sköta marktjänsterna i någon överdriven utsträckning. Detta ledde till en del meningskiljaktheter de första veckorna men så småningom insåg jag att städning och dyl ändå är en smula sekundärt och mannen insåg att städ och plock ändå fyller en funktion.

Hösten börjar krypa på, krispiga mornar och vita grässtrån i trädgården. Den bästa årstiden, löven byter färg och värmeljusen släpas fram och höjer mysfaktorn ordentligt när man på kvällen kryper upp med lite te och ulliga filten i soffan. På något sätt så känns det som att allt börjar på hösten, den stora utmaningen att hålla ihop och ut under alla dessa kolsvarta månader som väntar. På med vantar, mössa och allt annat som behövs för att hålla ett barn nöjt och glatt ute.
Vilton har börjat gå och svajar omkring som ett vitt yrväder med högt bmi och för tjocka fötter för bra balans. Hä och dä går varmt hemma och det tränas på "lampa" och "tack" . Mycket mer intressantare än så blir inte en småbarnsvardag ibland, men det är bland det mysigaste som finns ändå.

Vi hörs snart igen- jag lovar!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du har en blogg så vi kan följa Er på håll tills vi ses:-)
    Cypern i all sin glans där det var varmt o skönt men som sagt hösten är såååå fin. Hoppas vi kan ses snart. Kram från Ingemarssons

    SvaraRadera