tisdag 21 februari 2012

Jaha ja!

Då var tanken att jag skulle börja "blogga". Jag har aldrig gillat det ordet, blogga!
Det låter så töntigt på nått sätt, som att det är lika med att lägga upp bilder på sitt nya läppglans och
posera halvnaken i någon ny top.
Det hade jag inte tänkt att ägna mig åt. Så vad hade jag tänkt att ägna mig åt? Ja, säg det!
Det märker vi med tiden, det får bli vad det blir. Jag har ett hyfsat stort behov av att skriva av mig och detta
resulterar oftast i 30 cm långa sms till min kära man (känns fortfarande konstigt att kalla honom det) när han sitter på sitt kontor och käkar semlor. Hur som helst har han inte tid med mina, i hans sammanhang oftast ointressanta utläggningar.
Så därför tänkte jag att detta kunde vara ett bra forum för mig att få ur mig allt mitt ointressanta blaha blaha.

Just nu genomgår jag en som jag vill se det: Livsomvändande förändring! Den stavas LCHF!
Jag väljer att tro att det här som de så fint skriver i alla förord till lchf böckerna kommer att bli inte bara en diet utan en livsstil.
Varför skulle inte jag lyckas?
Jo, det ska jag tala om, för att jag är den typen av människa som känner en stor,stark,ofrånkomlig kärlek och attraktion till SOCKER! Choklad och jag, we go way back! Jag kan känna mig lite småsugen och innan jag hunnit blinka står kladdkakan i ugnen och jag är redan ätit alldeles för mycket smet.
Den här av mig mindre uppskattande egenskapen resulterade i att jag vid min senaste graviditet gick upp hela 23(!)kg. Och allt det där som ska "rinna" bort vid amningen, jojo, här har inte runnit ett skit ska jag tala om.
Men jag tänker inte misströsta, inte nu, inte den här gången. Jag ska tamejfan fixa detta om jag så blir en burk bearnaise sås på köpet.
Jag ska stå där till slut, vågen ska visa de siffrorna jag vill se (helst lite mindre) ,och då ska jag säga precis som en viss Jonas C en gång sa "ingen kan göra det bättre, ut efter de förutsättningar jag fick".

Eftersom jag inte längre är någon ungdom börjar det bli dags att krypa till kojs, klockan är ju ändå 21.05.

Natti!

1 kommentar:

  1. Härligt Bella, ska bli kul att följa din blogg, du har gåvan att roa:) massa kramisar till dig o familjen// Lisbet E

    SvaraRadera