torsdag 8 mars 2012

Tillbaka i matchen

The day has come!!! Jag har äntligen,äntligen,äntligen tränat! Premiär passet blev indoorwalking. Har aldrig kört det förut, förväntningarna var skyhöga! 45 minuter senare var besvikelsen total.
Vad var detta? vem har kommit på det? Jag älskar att köra på crosstrainer, tycker det är världens grej! Men jag insåg idag att jag inte tycker att det är världens grej i grupp med lite halvtaskig musik på alldeles för låg volym för att kunna skapa någon som helst tagga-känsla.

10 minuter in i passet när jag börjat inse att det blir inte bättre än såhär bestämde jag mig ändå för att göra det bästa av situationen. Med hänsyn till min ganska (som jag vill se det) allvarliga sjukdoms historia som ändå ligger ganska färskt i tiden hade jag planlagt att inte ta ut mig för mycket.
Och med tanke på min allvarliga sjukdoms historia märkte jag snabbt att det blir svårt att INTE ta ut sig, så fort jag började gunga lite på maskinen började svettningarna komma och snart infann sig även en välbekant brännande känsla i bröstet som än en gång påminde mig om att jag var så gott som tillbaka på ruta ett! 

Jag tog sikte på en mycket vältränad tjej som såg väldigt käck ut på sin crosstrainer. Jag tänkte, kan hon, kan jag. Hon funkade bra som motivationsmorot ett bra tag, tills jag tappade fokus och fick syn på något rött studsande i spegeln snett framför mig. Det var jag! Lika röd som den mest solmogna tomat! Härligt! 
Kändes sjukt gott att få se det där rödflammiga ansiktet in action igen. Vad jag har saknat att träna!
Nu ska inget virus,ingen bacill,bakterie eller annat vidrigt få ta mig igen, nu står jag stark mot alla snoriga barn som hänger runt benen på en när jag hämtar på dagis.

Nu är det hög tid för den obligatoriska te-stunden! Maken kör med ett glas rött Morberg och i sann lchf anda håller jag mig till citron/ingefära i en påse i en kopp med varmt vatten, inte lika festligt men ack så gott.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar