söndag 11 mars 2012

Titel: löpare (igen)

Underbara känsla! Äntligen har den infunnit sig! Nåja, jag fick ju slita lite för den, inget kommer gratis och inte heller den känsla av total tillfreställelse som nu bosatt sig i min kropp efter ett ganska kort men dock tillräckligt löppass.
Premiär turen efter Viltons nedkomst! Hur det kändes? Helt klart över förväntan. Jag hade en klar föreställning av hur det skulle gå, och det var inte många positiva tankar kring det föreställandet.
Men jag hade fel, tack gud för att jag hade fel. Jag svävade ju inte direkt fram i ett 4 minuters tempo med behaglig andhämtning men jag flåsade inte heller lungorna av mig och jag hade inga destruktiva tankar som lurade i bakhuvudet redo att kasta sig över mig.
När jag kom hem möttes jag av en förtvivlad dotter som i sin ovana över att se mamma i löpartagen oroat sitt söta lilla huvud över att jag skulle springa vilse. När jag förklarat för henne att det gjorde jag inte och kommer nog inte heller göra det så nöjde hon sig inte med det utan ville prompt att jag skulle lova att aldrig springa igen. Jag lovade att inte göra det förrän tidigast tisdag och hennes fortfarande ganska dåliga tidsuppfattning tyckte att det lät väl ganska bra.
Efter Alfons åberg sagan vid nattningen påpekade hon dock igen att hon inte tyckte att jag skulle hålla på med sån där "springning" det kunde pappa göra.

En negativ sak med att vara mamma-ledig är att man inte har några "lediga" dagar. Man slutar uppskatta helger och dylikt just för att man alltid är "ledig" i alla fall från jobbet. Men den här helgen uppskattades långt in i benmärgen, gott sällskap av goa vänner, mycket kvalitetstid med familjen och av någon outgrundlig anledning har jag varit pigg 06,30, mycket märkligt men jag tackade och tog emot och fick en flashback av ett tidigare liv lååångt,låångt bort i tiden.

Ikväll ska jag försöka mig på att hålla mig vaken en HEL film, det är nästan en större utmaning än att ta sig ut och löpa efter 1,5 års löp uppehåll. Nästa utmaning efter det är att försöka få min andre hälft att hålla mig sällskap en HEL film.Vi ska göra vårt bästa men förmodligen slutar det med att vi tackar för oss i någon av alla 300 pauser.
 
Trevlig söndagskväll på er!

3 kommentarer:

  1. Nu kan man kommentera :D hur långt springer du? Jag vill springa med nån dag! /Lojs aka din webmaster (skickar fakturan på måndag)

    SvaraRadera
  2. Fast tiden för kommentaren blev ju helt fel.. Ska kolla påt.

    SvaraRadera