torsdag 21 februari 2013

Rastlös

Det här med vård av barn är ju helt klart inte riktigt i min smak. Sällan blir jag mer rastlös och småpillig än när jag vabbar. Idag är en sån dag, eller snarare vafar vilket betyder "vård av familj" eftersom pappan i huset oxå varit nere för räkning men faktiskt är på uppåtgående igen tack och lov.

Jag gör vad jag kan för att slå ihjäl den här dagen, visst är det mysigt att umgås med familjen men jag har svårt att se vabbandet som "bonustid" mitt i veckan. Det handlar ju med handen på hjärtat bara om att hålla alla flytande, mata,badda,klappa och assistera och egentligen inte så mycket om kvalitetstid och mysiga stunder.

Om man ska se fördelarna med att vara hemma i detta syfte så kan kan ju en sak vara att man faktiskt kan ta sig lite tid att göra lite annat mellan varven. Idag blev det att jag tog mig an att baka ostkaka, lchf såklart. För det är faktiskt något jag kan känna att jag saknar- att baka! Jag fyllde mina dagar under föräldrarledigheten med Tilde med att baka högt och lågt. Det knådades,gräddades och bullades nästan varje dag och frysen gapade aldrig tom. Även på den tiden så hade jag sällskap av vissa gravidkilon så det blev ju aldrig att jag åt något av det men det var en rolig syssla och besökare uppskattade min ansträngning.

Sen minsta medlemmen i familjen anlände så blir det inte alls lika många tillfällen med bakmössan på. Undra varför? Jo,just det! All vaken tid tillsammans med Vilton går åt till att jaga,mata och klättra efter denna energibomb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar