lördag 16 februari 2013

Vardag

Hej igen!
Det är väldigt roligt att se att trots att jag lyst med min frånvaro här under en rätt så anseligt lång tid så trillar det ändå in besökare, detta sporrade mig till att skriva lite.

Vardag- var-dag! När man tänker på det så verkar det ju som att ordet betyder att varje dag är sig lik, men man kan oxå tolka det som att Var Dag räknas och är viktig. Det är något jag insett nu när pusslet börjat på allvar med förskola,heltidsjobb,middag varje dag,smutsiga overaller,envisa morgontrötta barn och mutor av olika slag för att få smidigheten att slå igenom ibland.
Det jag insett är att varje dag räknas just för att det är såhär-VARJE DAG! Det är lätt att bara köra på och hela tiden vänta,längta och sträva efter helg för då kan man slå av på tempot i alla fall en aning. Egentligen är det ju fel, det är ju så många fler vardagar än det är helgdagar och ska vi hela tiden leva i framtiden så missar vi ju en hel massa.  Så trots all stress och planering så blir allt faktiskt lite mer värdefullt om man bara frågar sig vad det är man stressar till hela tiden? För då insåg i alla fall jag att det värdefulla är att ta vara på de stunder man har ihop under dessa dagar som vi kallar vardagar.

En annan sak som man ska ta hand om är fredagsmyset! Det gjorde vi verkligen igår och spenderade det tillsammans med underbara vänner och pizzabak! Barn som dansar,sjunger och leker och vi vuxna som gör precis samma sak och alla är goa och glada! Bästa starten på helgen! Och den allra bästa, man kan somna i soffan med joggingbyxorna på mellan dessa fina vänner och det är inget konstigt alls, det är riktig vänskap! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar