onsdag 27 februari 2013

Uppgiven

Sällan har jag längtat mer efter vår,värme och ett slut på virus så mycket som jag gör nu! Man skulle nog kunna kalla mig uppgiven. Förra veckan var det jag som agerade sköterska åt hela klanen Henriksson och denna veckan var det min tur. Jag blir så trött, soffa,tv,te,säng,soffa,mat,tv,te och så fortsätter det hela dagen lång,uttråkad jag? Nej då inte alls!
Imorgon ska jag göra ett försök att bege mig mot jobbet igen,känner att jag gör mig bättre där än hemma på soffan, jag hoppas bara att min kropp känner samma sak när klockan ringer imorgon.

För att återkomma till något bekant! Lchf är fortfarande högst aktuellt. Tyvärr så funkade ju inte det här med att "allt rinner av när du ammar" snacket på mig. Tyvärr så funkade det inte heller när jag i höstas i ett svagt ögonblick lämnade lchf och gick tillbaka till "vanlig" kost. Denna "vanliga" kost är min största fiende, vi kommer inte överens. Med den kosten kommer nämligen ett svårhanterat sockersug och inte minst kärleken för vitt bröd återuppstår, gammal kärlek rostar aldrig.
Så summan av kardemumman blev inte bättre än att dessa gravidkilon som tyvärr nog inte längre kan kallas det utan snarare bekvämlighetskilon kom tillbaka och sitter nu som en smäck. Alla dessa förkylningar och virus som avlöser varandra som skiftarbetare sätter lite stopp för att få tillgång till en stor komponent till framgångsrik viktnedgång,motion!
Så som det ser ut nu så får jag sätta allt mitt hopp till lchf tillsvidare, än så länge har det resulterat i -2kg på en månad. Det är inget resultat jag hoppar högt för men det är i alla fall inte +.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar