torsdag 26 april 2012

ICA eufori

Nästan 13h jobb, 13h det är en lång arbetsdag för en annars "ledig" varelse som ängnar dagarna åt blöjbyten och problemlösningar på en helt annan nivå (en 3 årings närmare sagt) än vad som var tvunget idag. 13h,det kändes som 5.
Varför? Jo för jag tillhör den lyckosamma skara som älskar mitt jobb! Jag blir genuint lycklig av att svänga in och se ICA skylten välkomna mig! Jag har till stor del mina underbara kollegor att tacka för dessa trivselstormar, de flesta är lika skruvade i huvudet som jag och det bidrar till en väldigt go arbetsmiljö där man kan vara sig själv fullt ut. Har man en dålig dag och bara vill lägga sig ner och kasta in handduken så finns det alltid utrymme för det utan massa skådespeleri i form av "jag mår toppen" haranger.
 Dessutom finns där alltid någon som har lite extra energi att dela med sig av om man skulle glömt sin hemma. Det är lite sjukt när jag tänker på det, men oxå lite roande att man verkligen kan bli lycklig av en ICA skyltning, för de flesta betyder den inte mer än bröd,mjölk,smör och "vad var det mer jag skulle ha". För mig är det kärlek,vänskap,framtid och utveckling.

 Till följd av min ändå ganska kännbara frånvaro från familjen idag så blev det ju såklart annat som blev lidande här hemma. Detta råddes det bot på i samma ögonblick som jag satte min trötta fot innanför tröskeln klockan 22.00. Jodå, då åkte snickarbyxorna på och tapetbordet fram. En kort sammanfattning på status på knoddarna och en high five i dörren och vips så va mannen nere i renoveringsinfernot igen. Om folk runt omkring mig tycker att har energi, så borde de ta en närmare titt på utomjordingen jag bor med, man kan ju få mindervärdeskomplex för mindre!
 Nu ska jag ta en liten lutare tills nästa pass börjar, denna gång nattmatnig på schemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar