onsdag 11 april 2012

Spinning & spy

Nu är det dags för en träningsuppdatering!
Har en ny målsättning i att försöka träna 1 timme varje dag (nåja, nästan varje dag). Än så länge får jag nog säga att det går fullkomligt strålande! Kan bero på att det ändå var hyfsat nyligen jag gav mig F på att jag skulle genomföra 1 timmes träning om dagen oavsett hur osugen jag är.
 Det var i påskhelgen närmare bestämt som jag milt uttryckt fick ett frispel på morgonkvisten när barnen fortfarande var för trötta för att bråka och gapa. Då gjorde jag det istället! Efter en mindre lyckad invägning som ni kanske förstår inte resulterade i några glädjeskutt .Min (den här morgonen) stackars man fick ta en stor portion ilsken,nyvaken frustrerad fru innan han ens fått morgonkaffet i strupen.

Efter en lång tids överläggning med mig själv om att skita i allt och göra en plåt brownies kom jag ändå fram till att: NEJ!! nu ger du inte upp kvinna! Ät mindre sås och bränn fler kalorier! Och så får det bli! Nu är jag supertaggad igen! Så supertaggad att jag i all min iver över att komma iväg till Spinning passet både glömde tanka och dubbelkolla så att jag fick tag i en REN svetthandduk. Eftersom jag tillhör kategorin människor som svettas en ganska ordentlig mängd när jag tränar så har jag alltid med mig en sån där käck liten tyg tvättlapp från Ikea. Den lilla tyg tvättlappen är så käck just för att man kan ha den till så mycket. Man kan även ha den till att torka bebis spy när det behövs, vilket det gör ungefär 300ggr om dagen! När jag satt där på cykeln och slet för glatta livet och drog handduken över ansiktet möttes jag av en mindre angenäm doft.
Jag hade nu komibenerat bebis och träning! I eftermiddag blir det simning, där behövs inga spydukar åtminstone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar