lördag 28 april 2012

Ingen eufori

Om jag kände mig euforisk och genomlycklig igår så kan jag idag meddela att några sådana känslor har inte bott i min extremt trötta kropp och hjärna under dagen som gått.
När jag slog upp ögonen imorse möttes jag av en vägg, dels en sovrumsvägg med en jäkligt snygg tapet på men oxå en vägg av ett tjockt töcken.
Som vanligt var detta inget de små liven i familjen Henriksson tog någon hänsyn eller ens någon som helst notis om,vem kan begära det? det ingår inte i deras arbetsuppgifter.

Kaffe slut,turkisk yoghurt med keso och kanel som växte sig sig större i munnen för varje tugga, bråttom till fredagsaktivitet och ett helskottas virrande fram och tillbaka i jakten på någon som helst struktur.

Blev dagen bättre? Utvecklades den till en fantastisk start på helgen? Nej! inte förrän klockan 21.30 då jag insåg att tapeten jag tjatat mig till tillstånd att köpa blev sanslöst snygg och det följt av ett sent men dock så mysigt flanellpyjamas fredagsmys i framför "mästarnas mästare" gjorde att dagen fick en viss inramning av tillfredställande trots allt.

Nu lägger jag allt mitt hopp till sömngudarna och hoppas de befriar mig från att 03.00 vakna av att jag skriver listor på jobbsaker i mobilen och skrikiga bebisar med magknip.

sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar